VELASCA

New contents and visuals

Abbiamo collaborato allo sviluppo di nuovi visual ed elementi di identity per il brand di calzature artigianali “Velasca”. Abbiamo sperimentato con loro diverse tipologie di comunicazione visiva. Tra il 2018 e il 2019 ci siamo occupati dell’ideazione e della produzione di diversi contenuti digital, televisivi e statici.

#velasca #motiongraphics #visualcommunication #identity #visuals #contents #digital #television

We have collaborated in the development of new visuals and identity elements for the handmade shoe brand “Velasca”. We experimented with them different types of visual communication. Between 2018 and 2019 we dealt with the creation and production of various digital, television and static content.

#velasca #motiongraphics #visualcommunication #identity #visuals #contents #digital #television

Characters’ Mood

Questa campagna digital è studiata intorno a quattro mood, che fanno riferimento a quattro mondi distinti: Freelancer, Office, Adventure e Day Off. Il nostro team di creativi ha ideato, illustrato ed animato quattro character che potessero rappresentare i target del brand.

#campagnadigital #motiongraphics #2d #2danimation #personaggi

This digital campaign is designed around four moods, which refer to four distinct worlds: Freelancer, Office, Adventure and Day Off. Our creative team has designed, illustrated and animated four characters that could represent the brand’s targets.

#digitalcampaign #motiongraphics # 2d # 2danimation #character

Video Manifesto

Porta Bandiera del messaggio “Senza Intermediari” è di sicuro il Video Manifesto realizzato in motiongraphics stile video gioco 8bit, nel quale vediamo un’ape-car partire dalla bottega Velasca e, destreggiandosi tra insidiosi ostacoli, raggiungere indenne il cliente, direttamente a casa.
La scelta di scegliere una comunicazione in stile video gioco sta anche nel voler dare un tono giovanile e spiritoso, che sappia prendersi in giro senza mai perdere di vista l’impegno, il cuore e il duro lavoro di un brand giovane.

#motiongraphics #8bit #videomanifesto

“Without Intermediaries” is the Velasca’s core mission and this Video Manifesto show it. The video is made in 8bit video game style motiongraphics, in which we see a bee-car starting from the Velasca shop and, juggling insidious obstacles, reaching the customer unharmed, directly at home.
The choice to choose a video game style communication is also in wanting to give a youthful and witty tone, which knows how to make fun of itself without ever losing sight of the commitment, heart and hard work of a young brand.

#motiongraphics #8bit #videomanifesto

Video Loop

In occasione delle festività dell’anno 2019, abbiamo realizzato quattro video loop in diversi formati per i social, totalmente illustrati, che potessero rappresentare le più importanti festività, giocando sempre con lo stile e con i prodotti Velasca.

#videoloop #illustration #animation #motiongraphics

On the occasion of the holidays of the year 2019, we made four video loops in different formats for social media, fully illustrated, which could represent the most important holidays, always playing with the style and with the Velasca products.

#videoloop #illustration #animation #motiongraphics

Vecchi Mestieri

Caratteristica principale di Velasca è la sua origine meneghina. Da qui la scelta di chiamare le diverse tipologie di prodotti con nomi in dialetto milanese.

Nasce così il progetto “Vecchi Mestieri” nel quale abbiamo illustrato e animato i diversi mestieri milanesi associandoli alle calzature del brand.

#motiongraphics #milano #illustrazione

The main feature of Velasca is its Milanese origin.
Hence the choice to call the different types of products with names in Milanese dialect. Thus was born the “Vecchi Mestieri” project in which we illustrated and animated the various Milanese professions by associating them with their shoes.

#motiongraphics #milan #illustration

Contenuti Statici

Per ampliare la comunicazione visiva, abbiamo progettato contenuti statici per le linee della metropolitana e per brandizzare i tram.
Nascono così 5 billboards sparsi per la metropolitana di Milano e il Tram Darsena.

#Billboards #metro #milano #tram #illustration

To expand visual communication , we have designed static content for subway lines and to brand trams.
Thus were born 5 billboards scattered around the Milan Subway and the Milan Darsena Tram

#Billboards #metro #milano #tram #illustration

Stop Motion

Tra gli ultimi progetti realizzati, una serie di contenuti social (feed e stories), realizzati in stop motion, per comunicare la distribuzione di codici sconto per ogni stagione ed occasione.
Sono nati così tre micro ambienti con le scarpe al centro dello storytelling. I video sono accompagnati da sfx e dal sound vintage che ha da sempre caratterizzato tutto il lavoro eseguito per Velasca.

#stopmotion #motiongraphics #stories #feed #videosocial #soundeffects

Among the latest project created, a series of social contents (feeds and stories), created in stop motion, to communicate the distribution of discount codes for each season and occasion. Thus three micro environments were born with shoes at the center of storytelling. The videos are accompanied by sfx and a vintage sound that has always managed all the work done for Velasca.
#stopmotion #motiongraphics #stories #feed #videosocial #soundeffects

Credits

CLIENT: Velasca
EXECUTIVE CREATIVE & PRODUCTION: Fabio Iaculli – Matteo Masserani

PROJECT MANAGER: Manuel Giordano – Agnese Gracis
ART DIRECTION: Francesca Cerardi
LEAD ANIMATOR: Filippo Maisano
ANIMATION: Francesca Cerardi – Pasquale Garibaldi

TVC – PRODUCTION: MRK Production
TVC – ART DIRECTION: Davide Colombi
TVC – MOTION GRAPHICS AND COMPOSITING: Davide Colombi – Filippo Maisano
STOP MOTION: Quattropiùuno // Luigi Consolandi & Linda Vallone
SOUND DESIGN: Fish Singer
OUT OF HOME ADVERTISING: Francesca Cerardi – Ilaria Bottelli