• Motivi - Look With The Heart - Digital Campaign

LOOK WITH THE HEART

Digital Campaign

In occasione della Milano Fashion Week 2019 il brand di moda Motivi ci ha chiesto di ideare e produrre una campagna digitale per il modello di borsa Iconic Bag. Per questa serie di video abbiamo voluto giocare con la prospettiva e il claim “Look With The Heart”. Abbiamo prodotto un effetto fuori scala per rendere le situazioni surreali. La campagna è pensata mobile first ed composta da cinque video ideati principalmente per il feed di instagram: per ciascun modello di borsa troveremo differenti situazioni ironiche dove le modelle interagiscono con la Iconic Bag fuori scala.

Per soddisfare invece il formato verticale delle Stories abbiamo utilizzato il linguaggio tipico del social di riferimento, utilizzando degli stickers personalizzati e facendoli interagire con l’azione della mano che li “stacca” dallo schermo mettendoli all’interno della borsa.

#motivi #milanofashionweek #lookwiththeheart #campagnadigitale #mobilefirst

On the occasion of Milan Fashion Week 2019 the fashion brand Motivi asked us to conceive and produce a digital campaign for the Iconic Bag model. For this video series we wanted to play with the perspective and the claim “Look With The Heart”. Thus We have produced an off-scale effect to make situations surreal. The campaign is conceived as a mobile first composed of five videos designed primarily for the instagram feed: for each bag model we will find different ironic situations where the models interact with the iconic out-of-scale bag.

Instead, to satisfy the vertical format of the stories, we used the typical language of social reference, using personalized stickers and making them interact with the action of the hand that “detaches” them from the screen, putting them inside the bag.

#motivi #milanofashionweek #lookwiththeheart #digitalcampaign #mobilefirst

Still

Instagram Stories

Il concetto di illusione ottica viene ripreso in modo giocoso sulle stories di Instagram: il nostro team di creativi ha disegnato infatti degli stickers, questi sono come attaccati sullo schermo, una mano entrando in campo li staccherà per poi metterli nella borsa.

#motivi #stickers #instagram #stories

The concept of optical illusion is taken up in a playful way on the Instagram stories: our creative team has in fact designed stickers, these are like stuck on the screen, a hand coming into the field will detach them and then put them in the bag.

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  • Motivi - Look With The Heart - Digital Campaign

Stickers

Motivi - Look With The Heart - Digital Campaign
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Credits

CLIENT: Motivi 

EXECUTIVE CREATIVE & PRODUCTION: Fabio Iaculli / Matteo Masserani
PRODUCTION MANAGERS: Irene Santoro / Agnese Gracis
ART DIRECTION & POST PRODUCTION: Davide Colombi

DIRECTOR: Priscilla Santinelli
DOP: Federico Teoldi
DOP ASS: Dario Scommegna
CAMERA: Claudio Di Lorenzo
DATA MANAGER: Eleonora Crisi

PHOTOGRAPHER: Federica Sasso

SET DESIGN: Linda Vallone
PROPS MAN: Oscar Fiorese
STYLIST: Corinne Piervitali
MUA: Aigua
COLORIST: Lorenzo Ameri